Hoe verzorgt uw webshop de klantenservice?
We kopen steeds meer online waardoor het aantal webshops toeneemt. Met een toename van het aantal webshops neemt ook de concurrentie online toe. Naast de concurrentie op de traditionele onderdelen wordt service en in zekere mate ook klantenservice steeds belangrijker. In één van onze blogs beschreven wij het belang van goede bereikbaarheid voor webshops. Dat komt er eigenlijk op neer dat u meer omzet zult generen, meer klanten zult bedienen én u uw beter kan onderscheiden van de concurrentie als uw webshop de klantenservice op orde heeft. Maar hoe organiseert u uw webshop klantenservice?
Bereikbaar voor uw (potentiële) klant
“Bel ons: wij helpen u graag met uw vraag bestelling”. Op het moment dat u dat als webshop op uw website kunt zetten onderscheid u uzelf van uw concurrent. Helemaal als u daarbij ook nog de telefoon beantwoord op de tijden waarop uw klant op uw webshop zit. Zodra u zorgt dat u klant u kan bereiken op die momenten dat hij dat wenst én via de kanalen die de klant graag gebruikt straalt u uit dat u uw klant begrijpt en uw webshop daarop aanpast.
Uiteindelijk met als doel het realiseren van een betere klantbeleving en daarmee samenhangende omzetstijging.